LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jul 26, 2012

Mee Kari & Ayam Goreng Serai

Assalamualaikum.... telah masuk hari ke 6 hari ni kita di bulan Ramadhan. Mentang-mentang bulan puasa, asyik cerita hal masak-masak je kan. Alhamdulilah, saya mampu lagi menyediakan juadah buat suami tercinta setakat hari ke 5.


Menu semalam still no nasi untuk berbuka. Bukan la kami diet. Tapi suami memang tak biasa berbuka puasa dengan nasi. Jadi automatik kami ni dah macam orang berdiet pulak ye.


Tapi nak kata diet without nasi pun tak jugak. Sebab nya waktu sahur saya tetap sediakan nasi. 


So, saya sediakan mee kari untuk berbuka dan ayam goreng serai untuk bersahur. Jadi la buat kami 3 beranak. 


Oh setiap kali saya mula memasak petang lepas balik kerja, mesti suami saya tukang count lagi berapa minit nak berbuka. Ye la... Waktu dah menghampiri. Kita masih lagi memegang senduk bagai. Saja je buat kita stress.



Mee kari. Simple je... Masak nya pun senang


Habis bagi pihak saya




Nescaffe panas


Roti John Daging. Yang ini saya beli kat Bazar Ramadhan Bukit Beruang. RM4. Sedap jugak. Sudah nya laki bini terselit daging celah gigi.




Ayam Goreng Serai untuk sahur. Sepatutnya saya punya bahagian kepak. Suami punya peha. Tengok-tengok suami dah amik yang kepak. Saya tak suka la peha.... Makan je la tanpa perasaan



So apa plan petang ni yek. Ingat nak buat mee hoon sup. Menu saya semua yang senang and cepat masak. Mana tak nya. Saya cuma ada masa 1 jam lebih je nak sediakan juadah berbuka. Kalau nak cepat lagi, Bazar Ramadhan pun banyak. Sediakan je la duitnya melabur untuk peniaga semua

1 comment:

Akak Kembang said...

sampai licin tu..hehehe