LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jul 23, 2012

Ayam Bakar + Roti Sardin Goreng + Sirap Bandung Wallah!!!!

Alhamdulilah ini menu berbuka puasa kami untuk hari kedua. Hari pertama tak masak sebab balik kampung suami berbuka bersama ipar duai.


Ini masuk tahun ke 4 saya berpuasa bersama suami. Nak tak nak saya kena biasa kan diri dengan style beliau berbuka. Suami dan famili nya tak makan nasi waktu berbuka. Nasi wajib dihidangkan pada waktu sahur sahaja.


Mula-mula dulu saya macam blur untuk membuat hidangan tanpa nasi. Ye la.. Selama hidup saya berpuasa, mak memang akan hidangkan nasi untuk anak-anak. Bila dah kawen, tiba-tiba kena bertukar angin pulak.


Suami kata, lama-lama nanti saya ok la dengan cara dia.


So, menu untuk 2nd Ramadhan, saya sediakan juadah yang simple tapi kenyang... Seisi keluarga kecik kami boleh nikmati bersama


Roti sardin goreng bersalut telur. Senang disediakan. Sedap dimakan. Saya buat tak pedas and Rayyan Adam habis makan sekeping



Ayam Bakar ala Kenny Rogers. Seawal pukul 3 petang saya dah mula sediakan bahan-bahan untuk memerap ayam




Sirap Bandung Ais. Sebelum mak balik kampung hari tu, mak dah siap kan ibu sirap untuk simpanan rumah saya.




Dan ini lah juadah untuk diri saya semalam...


Oh mungkin saya belum terbiasa lagi dengan ketiadaan nasi. Seakan tidak puas walaupun perut dah penuh. Dalam pukul 10.30 malam kebetulan nak beli barang sikit. Lantas saya ajak suami ngeteh kejap kat kedai Kelantan area rumah. 


Order milo panas dan kepok keping je. Baru la ada rasa sikit puas. Nak makan nasi takut macam dah lewat sangat. Nanti takut sahur tak boleh makan pulak. Rupanya memang betul pun sahur tu dah tak lalu sangat makan sebab kenyang minum milo sebelum tidur.

4 comments:

SiTi said...

tgk sirap bandung trus terasa nak buat la hari ni...sirap bandung cincau..!!...tgh diet ker ni?

Lady D'yot said...

wah, sama la...saya satu family pon tak mkn nasi time berbuka..spanjang bulan puasa cmtu..time sahur je mkn nasi.

A.H.A.D said...

bagusla as tak payah susah2 masak nasi. senang je masak simple2

Unknown said...

emm nw pun kalau buke xleh mkn nasi psl perut sendap tpp kene ler ado mee ke behun grg tuk ganti nasi .. kalau xde langsg , mau bby dlm wat shuffle