LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jan 18, 2013

Kurang Ajar

Seseorang itu sangat kurang ajar bila tak faham akan maksud KAUNTER EKSPRESS UNTUK 10 ITEM KE BAWAH.


Iols laki bini memang akan berkunjung ke Mydin Mall Ayer Keroh sekurang-kurang nya 2 kali sebulan. Ibarat macam pasar borong kami la. Segala mak nenek barang dapur termasuk ikan ayam sayur mayur semua memborong di sini.


Barang murah mampu beli, segar dan memang kebanyakan penduduk berdekatan pun memborong di sini.


Maknanya disebabkan orang yang terlampau ramai berpusu-pusu di sini, Mydin wujudkan beberapa kaunter ekspress untuK 10 ITEM KE BAWAH.


Perkara kurang ajar terjadi ketika kami beratur di kaunter ini secara sah (sah sebab barang kami memang tidak melebihi 10)

  • Manusia ni, barang nya lebih dari 10 barang. Kadang-kadang ada yang sorang. Kadang-kadang lebih dari sorg tapi secara berkelompok (laki bini). Membayar di kaunter ekspress ini. Asingkan barang-barang yang banyak tadi sehingga cashier mengira 3 kali (3 resit). Ye la sebab nak jadi kan bawah 10 setiap pembayaran.
    • Ekspress dah ke nama nya kalau dah untuk 1 pelanggan mengambil masa seperti kita memborong untuk 1-2 bulan punya stok. 


  • Tang yang ni memang tahap tak reti membaca langsung. Sah-sah barang memang lebih dari 10. Lebih banyak pulak tu. Selamba badak bayar di kaunter ekspress tersebut. Sangat kurang ajar sebab bila dia sedar dia beratur di tempat yang salah, dia sikit pun tak de rasa bersalah kepada mereka yang sedang berderet-deret beratur di belakang ni!!!!
    • Ni lebih kurang sama dengan kes di atas la. Cumanya tahap tak faham bahasa tu boleh la kasi jugak kat cashier yang menerima pembayar tersebut.


Saya sangat suka dan happy bila ada cashier yang tegas halau pelanggan yang tak faham atau pun tak perasan perkataan KAUNTER EKSPRESS UNTUK 10 ITEM KE BAWAH.       

4 comments:

cik daisy said...

memang... sakit ati kalo nampak manusia yg vengong gini!

LYAfrina said...

ni mmg jenis y buat x reti kan.. mujur la cashier tu tegas.. bagus la.. klo hok jenis wak xkisah.. alamaknyer...

Anonymous said...

http://www.myr10.com/?id=mizuritsu942

Lady D'yot said...

mmg geram kadang2..buang masa org lain je nk tunggu.