LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oct 24, 2012

Masterchef Malaysia Musim Kedua

Suri rumah mana yang tak layan Masterchef Malaysia Musim Kedua?


Tak suri rumah pun layan jugak kan.


Emosi la tengok. Paling tak menahan kalau tengok masakan yang diorg masak tu meronta-ronta nak makan yang tu jugak. Kejam kan program ni. Saja buat orang kecur air liur. Nyampah.


Kebanyakan saya akan tengok siaran ulangan kerana pada waktu malam tv hak milik mutlak si kecik. Kadang-kadang je dapat tenteram kan beliau.


Kalau kebetulan tengok dengan suami terpaksa tahan telinga dengar dia pot pat pot pet. 


"Kalau nak nangis time ada yang terkeluar baik bagi semua menang. Orang tersingkir pun nak nangis"


Banyak lagi la dialog dia yang sakit jiwa kalau dengo.


Sebelum ni ramai je peserta yang tak suka dengan Che Lah. Saya suka je. Bias sebab dia dari Johor kot. Eh tapi dia ok la. Memang patut pun kalau dia gaduh dengan Joharis tu. Joharis tu je over sangat. Drama lebih. Nasib baik dah keluar. Huh!!!


Lepas tu suami saya kata patutnya Dean tu yang terkeluar. Mulut tak boleh belah. Hahahaha.


Entah saya ok je dengan Dean tu. Suka dengar kalau dia komen pasal peserta lain. Lezer yang amat. Tapi dia berterus terang. Azni pun saya suka jugak. Ah Hong. Izyan. Pendek kata sekarang ni peserta yang tinggal banyak yang saya suka. Hmmm yang mama tu pun over. Tak nak la kalau dia yang menang. Lain-lain ok je.



Suami saya komplen, nak saya serve makanan sama cantik macam Mastechef



Nah amik. Roti Pratha frozen je. Diccicah dengan Beef Keema Masala dari MyChef.
 
 


Lepas tu terkial-kial tanya... Ni nak makan nya macam mana ni. 


Hish makan je la kot. Huhuhu. Baru dapat plating food macam ni dah tergugat iman takut nak makan. Ni belum test makan kat hotel 10 bintang lagi ni.

2 comments:

Mummy Sher said...

Alahai sedapnyaaaaa!

Kella said...

errkk.. laponya.. sabo sabo.. jap lagi je buka... huuu