LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mar 14, 2012

On9 Gift

Meh nak share my experience about on9 gift ni.


Selasa lepas my best friend  Suzie bersalin anak sulung nya. So saya sangat-sangat la exited macam la tu anak kau kan. Tapi memang gembira bukan kepalang. 2 hari sebelum bersalin memang kitorg dok bersms sebab dia nak bertanya itu ini pasal tanda-tanda bersalin ni.


Maka setelah puas bersms bersalin jugak la si Suzie ni. Baby boy. Her baby name is Adeeb Ukasyah.


Tapi saya yang memang teruja dari awal telah pun menempah on9 gift 2 minggu awal dari tarikh due Suzie. Ye la. Apa-apa hal kalau Suzie terbersalin awal hadiah dah siap-siap. Kan dah kata tadi saya memang exited. Hadiah pun kalau boleh nak lah yang speacial sikit.


Saya ada lah tempah something. Order by sms only sebab dalam website tersebut memaparkan 2 pilihan sama ada by email or by phone. So terang dan nyata.


My details pun very the clear sebab saya order untuk BABY BOY/BAJET RM100/1 YEAR OLD.


Dan saya pun takde lah tambah specific permintaan like only blue or no pink. Sebab my details yang kat atas dah clear about BABY BOY.


So orang yang berkenaan mms saya gambar yang dah siap digubah sedangkan saya minta pic item yang belum digubah. Bila saya received that pic saya tengok color merah. So saya espect oh it's ok la kan for baby boy. Saya pun selalu jugak pakaikan Rayyan Adam color merah.


Barang pun sampai.... Saya gembira....Saya exited....


Beberapa minit selepas saya buka bungkusan tu saya sudah berasa pelikssss.....


First saya nampak reben kat kasut baby. Saya tanya-tanya la kat opismate. Semua kata ala ok la.


Then belek punya belek dan belek lagi. Eh!!! Kat seluar pun ada reben. Now memang terang dan nyata, this gift for baby girl.


Saya sms bertanya kenapa gift ni nampak macam girl. Terus orang berkenaan call dan terkejut. Rupanya dia dah tersalah hantar parcel. OMG!!!


Saya pulak dah order since dari last week then saya confirm kan again yang saya nak parcel ni tiba kat tangan saya before Jumaat because Saturday saya nak pergi tengok baby. Muktamad!!! Barang sampai hari Khamis. So mahu aku tak meroyan sekejap.


Hal meroyan adalah cerita di sebalik nya.


Cuma pengajaran yang saya dapat is, kalau puan-puan mahu order gift for someone secara on9, lebih baik pos dulu ke alamat puan-puan untuk memastikan hadiah yang di order adalah benar dan sebenar benar nya.


Kalau direct terus kepada penerima hadiah, kalau salah takkan lah penerima hadiah tu nak komplen. Dah orang kasik. Amik je la.


Hal tersalah parcel telah pun selesai dengan baik nya. Walaupun hati saya ada sikit sakit tapi memang dah setel dah pun. Dan kejadian tersebut ada hikmahnya. Sebab tu saya kata semuanya ok.

3 comments:

Anonymous said...

sibbaik leh tukor yer..
cmner le leh saloh anto , pelik betui ler..

munna said...

aduhai nasib baik hantar kat asfaliza dulukan... klu tak... rugi je...

No Lan said...

alahai...tp mmg mcm tu la klo berurusan by on9 ni..mcm2 hal leh terjadi huhu...sib baik dah settle kan..lege jugak rasanya..