LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dec 29, 2011

Wiring Sendiri

Sungguh tidak disangka ye rupanya suami saya adalah pandai bab-bab DIY ini. Sebelum ni bakat tersebut adalah terpendam. Dan saya adalah jakun bila sesudah 3 tahun kawen rupanya pandai laki aku ni buat wiring. 


So, bagi menjimatkan ongkos yang ada, kami hanya fikirkan di mana kami perlu dapatkan peralatan untuk mendrill, memanjat dan sebagainya. Sangat mudah rupanya bila ada kenalan-kenalan yang memang pandai jugak mempunyai peralatan tersebut. 


Jadi boleh lah kiranya U-wang yang ada sang isteri mengendeng perkara yang lain pula. Tak gitu?

Bahagian saya bab cantum-cantum benda alah lampu ni je. Entah apa nak sebut pun tak reti


Kita juga mengimport pekerja dari kalangan keluarga sahaja. Huhuu. Ye ini anak sedara saya yang dah bujang. Maka tenaga dia diperlukan di saat-saat ini


Sedang berusaha menaiki lubang yang saya muat sangat-sangat




Sangat tekun seorang wireman


Selain dari menolong hulur itu dan ini kepada suami yang berada di atas tangga, si isteri yang kata nya mithali ni wajib lah menyediakan santapan apabila kelaparan. Maka membawak la mangkuk tingkat sebagai bekalan


Masa snap pic ni Rayyan Adam adalah tengah mencium vontot emaknya dek ketakutan dengar bunyi drill yang bising


Dan ini dia bila bukan orang profesional yang buat makanya suka suki dia je nak jaga keselamatan diri. Dah la tak pakai cermin mata. Baju pun dibuangnya. Fail betullah bab safety!!!



So setel bab wiring. Minggu depan bermula lah fasa baru dalam kehidupan keluarga saya yang kecik ini. Tahun baru la kata kan. Rumah pun kena baru....

7 comments:

Lady D'yot said...

bestnye duduk umah sendiri

gee ryder said...

orang laki byk skill terpendam sebenarnya.
husband akak pun dah macam handy manny semua buat sendiri kat rumah ni huhu

~aSFaLiZa~ said...

lady d'yot : syukur alhamdulilah

gee : ha tahu tak pe. siap nama kartun sume kuar. huhuhu

Mama Likha said...

ohhh bru nk pindah msuk.. ingtkan dh selamat pindah hehe..

mcmtu gaklah asben zte as... bab2 drill ni smua bt sndiri. pakar jgk rupanya, kite je yg tkthu hiks. klo nk upah org, berapa pulak kena caj satu lubang kan.kan.kan.. jimat :D
(jimatlah sgt, pastu bini g sopeng bunga hahaha)

Myra Jay said...

Okla tu, pandai wiring sendiri ni senang, jimat kos ;)

Ardini Humaira said...

wahh terer wiring sendiri.. jimat :D

~aSFaLiZa~ said...

ztee : haah baru pindah yunk

mj : jimat byk

dni : terer gitu2 je dik. janji jimat