LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aug 18, 2011

Asam Garam


Ni petua orang-orang tua kalau nak masuk rumah baru. So, mak as orang tua suruh saya letak semua benda alah ni kat rumah baru tu. Mak yang siap-siap kan benda ni semua. Ada asam, garam, gula, lada, bawang, hahahhahaha. Macam cerita musang berjanggut la  pulak. Katanya supaya murah rezeki dan insyallah supaya rezeki tak putus. Wallahualam

7 comments:

fazilzura said...

nk letak kt mano tu ?

emm masa zr masuk umah baru , mmg xdak apa2..tp sejak kabinet dapur siap .. start masak sume brg2 tu dh selamat ado ..

~aSFaLiZa~ said...

zura : hahahha. letak je la kat mana2. As letak kat dapur jek atas sinki. wkakakakaka

Mama Likha said...

samalah.. kite pun ada ! lg satu, sbg pelindung.... insya allah...

eT said...

asam ngan garam je ker tu?
1st time nengok org masuk umah letak nih...huhu

~aSFaLiZa~ said...

ztee : ye la. org tua-tua ni byk petua kan


eT : kita pun tak tahu. tapi mak yg suruh. huhuu. ada asam, garam, gula n byk barang nak buat masak la

mekchu said...

tak pernah dgr pun.. wahh.. rugi lah masuk rumah baru hari tu x de org buatkan..

~aSFaLiZa~ said...

mekchu : hahahha..ni la cara org2 tua. kadang2 tu pelik2 je