LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apr 8, 2013

Baby Aktif Dalam Perut

Memang betul lah orang kata, setiap kali mengandung pasti akan alami pengalaman yang berbeza. Bukan semua anak sama.


Yup. Dulu Rayyan Adam pun aktif jugak. Tapi bertempat. Ada masa dia nak main dalam perut. Bukan setiap masa.


Baby kali ni sangat aktif dalam perut. Pantang saya tak tidur, pasti dia akan ambil peluang bergerak sana sini. Kadang-kadang saya rasa perut saya macam kena karen.


Kalau dibelek-belek perut ni memang seperti ada nya gelombang berombak sana sini.


Ada masa saya juga kurang sabar. Saya seperti marah sebab saya tak selesa. Tapi cepat-cepat buang perasaan marah tu. Tak baik kan perangai mama ni.


Dalam tidur pun dia nak main jugak. Kalau saya bergerak or beralih dari kiri ke kanan, pun masih terasa baby bergerak.


Suami saya selalu cakap. Baby mana tahu siang or malam. Dalam tu dunia dia sorang je. Nanti dia keluar tengok la... Terus meraung. Menangis sebab dah tak boleh hidup lagi dalam dunia yang dia ada sekarang ni


Pengalaman kakak saya, kalau baby aktif dalam perut, tu tanda dapat anak perempuan. 


Wallhualam...