LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jan 8, 2013

Borong Di Jekel



Memandangkan 6 hb, Ahad hari tu hari last Jakel Melaka buat sale besar-besaran akhir tahun, akak saya berhempas pulas pujuk saya join dia borong sakan.


Dan seperti gambar di atas la hasil nya. Kain lycra color turquoise adalah hadiah untuk diri sendiri. Huhuhu. In Shaa Allah kalau tailor sanggup nak buat kan uniform untuk ibu mengandung ni. Kalau rajin saya wasap wasap la kat sini bersama hasilnya.


Yang color purple tu pulak harus lak kain pasang untk dibuat baju Melayu abang Long kita. So, dengan tidak semena-mena tema color kita untuk raya akan datang tiba-tiba ber color purple. 


Kebetulan pulak jumpa kain songket belen-belen macing pulak dengan kain baju Melayu tersebut. Apa lagi. Memang tidak tunggu lama la. Baju Melayu beserta samping Rayyan Adam telah pun setel.


Baju Melayu ayah nya kita fikir kemudian pulak la ye. Sama ada nak beli siap atau pun beli kain lain and tempah jugak. Tengok la nanti. Saya ni jenis tak wajib pakai baju raya 1 family 1 papan pun. Memang dari dulu tak pernah pakai sepapan. Huhuhuu.


Lagi pun yang dalam perut ni pun nak berbaju raya jugak. Alhamdulilah. In Shaa Allah raya akan datang, berempat la kami sekeluarga nanti. Tungguuuuuu....


Orang tak kaya kena lah beli time murah-murah. Kena pandai pilih yang jenis kain mahal yang orang kaya pakai. Baru lah nampak macam kaya. Muhahhahaha. Jangan marah aaaaa!!! 

2 comments:

Saya Disini said...

bestnye borong

munna said...

wah semangat ni ... dah ada baju utk raya nye...