LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dec 31, 2012

Kegembiraan 2012 - Alhamdulilah

2012 bakal melabuh kan tirai. Meninggalkan seribu satu kenangan yang terindah dalam hidup saya. Alhamdulilah.


Banyak perkara besar yang terjadi sekitar 2012. Syukur ke hadrat Ilahi walaupun banyak rintangan yang dihadapi.


  • Of course tanggal 1 Januari 2012 kami sekeluarga telah berpindah masuk ke rumah yang dibeli dengan hasil titik peluh sendiri masih lagi berhutang dengan bank okeyyyy. Alhamdulilah. Tarikh ini juga malam pertama kami bermalam di sini. 
 
  • Tanggal 31 May 2012 pulak tarikh akhir saya bekerja di Seri Kembangan Selangor. Sangat syukur dengan kejadian ini. Setelah hampir 4 tahun mengharungi perkahwinan jarak jauh. Dalam tempoh ini air mata menjadi sebati dalam diri. Menahan rindu terhadap suami. Menahan rasa bersalah terhadap anak sendiri. Akhirnya detik ini muncul. Walaupun secara materialistiknya telah berkurangan. Tapi percaya lah... Rezeki Allah ni luas. Jangan disempitkan dengan rasa tidak cukup dengan apa yang ada. Sebaliknya sentiasa bersyukur dengan apa yang ada. Jangan mengeluh.
 
  • Dan penutup tahun 2012 dihidangkan dengan berita gembira yang dinanti. 7 November 2012 ujian air kencing saya menunjukkan tanda positif. Baby pulak sudi muncul di mata kami pada 12.12.12. Segan agaknya. Kami bakal menimang cahaya cinta kedua kami. Alhamdulilah. Doakan saya dan baby sentiasa sihat. 


Kegembiraan yang dikurniakan segalanya datang dari rezeki Allah swt. Semuanya dengan izin. Semoga saya sekeluarga tidak lalai dengan apa yang telah dikurniakan.


Walaupun ada juga detik sedih dalam hidup sepanjang tempoh ini. Tapi mari kita usaha untuk hilangkan segala stress tersebut supaya terhindar dari sebarang penyakit. Huhuhu.


And welcome 2013. Semoga rezeki kita semua melimpah ruah untuk tahun-tahun yang mendatang.... 



1 comment:

Nens Collection said...

sumenyer manis tuk dikenang..semoga 2013 bertambah manis!