LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jun 29, 2012

Ilusi Je Kot

Saya tak tahu la benda ni ilusi atau pun perasaan saya yang ngada-ngada. 


Macam ni. Saya dah 6 bulan free daripada sebarang ubat perancang keluarga. Oh ye. Sejak Rayyan Adam 3 bulan lagi saya dah start amik depo yang cucuk 3 bulan sekali. Tak pernah miss tau.


So 6 bulan lepas saya dah stop. Tapi!!! Dah 3 bulan tak period. Wow!!! Huhuhu. Dah cek dah pun. Negatif.


Bila keputusan nya negatif, saya pergi pulak klinik. Refer pada doktor and nurse pun dah cek urine saya sekali lagi. Still negatif. So, doktor explain la kan, biasa nya hormon tubuh badan akan bercelaru sedikit bila kita start or stop ubat family planning ni.


Hmm... tu saya tahu kot sebab saya memang dah survey hal-hal yang macam ni.


Nurse pulak cakap kat saya cenggini... Kadang-kadang dik, benda ni tak boleh percaya sangat (urine test). Ada kes tu dik, tiba-tiba je rasa ada benda gerak kat perut. Adik jaga-jaga je la.


Lepas tu kan, saya macam cuak la kan sebab memang tak period lagi ni. Perasaannya macam ada benda gerak-gerak kat perut sebelah kiri ni. Ke ilusi je. Ke perasan je aku ni. Ke berangan... Tapi saya memang rasa ada bedna gerak tau dalam perut ni. Muahahhaha!!!!


Dah gian sangat nak beranak kecik ni


Eh tapi betul ke ada kes yang dia ingat dia tak mengandung. Tapi tiba-tiba je ada benda gerak dalam perut. Seram je kan...

2 comments:

munna said...

TAKUT JUGA YE... ASFALIZA..... SELALU BUAT CHECK UP LAH .. BUAT SCAN KE....MANALAH TAHU

Unknown said...

ade baby kott..hehe..;)
tp kdg2 kt perut tu nadi kot..
tu yg rs mcm gerak2 jek..;)