LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sep 28, 2011

28.09.09 - 2 Tahun Lepas


Pada hari ini 2 tahun lepas saya telah didatangi tanda mahu bersalin. Ye happyyy. Saya dah nak deliver my baby. Tanda bersalin keluar lebih kurang pukul 1 tengah hari. Pukul 3 petang masuk yang tempat cek-cek jantung baby tu, entah apa ke nama nya tempat tu. Waiting room kot namanya.



Masa ni dah berdebar-debar kena seluk kat tempat tuttt... Tatit.



Doktor cek-cek jantung baby, nampaknya jantung baby semakin slow. Alamak aiii. Apa ke hal nya anak aku ni. Rupanya tali pusat dah terbelit kat leher. Then tangannya dengan jaya nya memicit tali pusat nya sendiri. Ayak!!!



So, tunggu pulak doktor pakar sampai. Ikut kan kalau baby ok saya masuk wad dulu. Ye lah. Belum sakit kan.



Then doktor pakar kata, kalau jalan tak bukak sehingga 12 malam kita kasik belah!!! Wohaa!!! Tatot lagi.



Alhamdulilah pukul 11 malam tu saya dah start sakit-sakit pinggang. Dah start nangis-nangis. Dah start asik-asik minta maaf dengan suami. Cium tangan suami. Sobsobsob. Sedih ok time ni. Eh takut pun ada jugak.



Dalam pukul 2 pagi misi panggil suruh salin baju hospital yang color pink tu. Lepas tu dia masukkan ubat berak. Kita kasik keluar taik dulu. Siap semua mari kita start meneran. Huhuhu!!



Oh ye masa nak masuk labor room tu saya dah tak boleh jalan dah. Dah mengengkang dah. So, naik lah kita welca. 



Baring atas katil, start berjuang demi satu nyawa yang amat dinanti-nantikan. Sejuk aircond kemain lagi kuat. Tapi dahi berpeluh-peluh ni. 



Teran punya teran punya teran tak nak keluar pulak budak ni. Dah kepala tersangkut kat celah tutttt. Sudah nya kaki ku digantung seperti ayam lagaknya.



Maka, teran lagi sekali. Pun tak keluar jugak. Tahu-tahu doktor dah kasik gunting itu tuuttttt.. Uwaaaaa!!!



Then dua orang misi menolak perut saya sekuat hati kiri dan kanan. Dalam masa yang sama saya pun menarik nafas panjang-panjang dan meneran sehabis mungkin.



Yes!!! Akhirnya keluar jugak ini budak. Menangis bukan main lagi. Lega....



RAYYAN ADAM BIN BADRULHISAM
29.09.09 @ 3.30 AM
2.9 KG
AT HOSPITAL BESAR MELAKA



Tomorrow is your birthday sayang. Mama and ayah always love u every time, every minutes and every where. Muahmuahmuahmuah!!!! Ganda 23!!!

No comments: