LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jun 27, 2011

Muntah


Malam tadi Rayyan Adam main bukan main lasak. Main humban-humban kan badan kat tilam. Ayah nya yang melayan. Sebelum tu main naik kuda. Ayah jadi kuda. Lasak ok malam tadi.



Lepas main naik kuda tu, saya bagi minum air masak. Tahu dah mesti haus. Tapi ni dah time nak tidur. Kalau time nak tidur kena kasik susu sebotol. Nanti terkenyang-kenyang kang perut nya. Habis nak buat macam mana. Budak dah haus. Tak kasik kesian.



Ok, ni dah memang time tidur. 12.30 malam ok. Esok mak bapak nak keje. Basuh kan muka. Basuh kan kaki. Masuk bilik. Tutup lampu. Kasik susu. Mula-mula dah terdengar macam dia nak termuntah. Suluh pakai hp. Tak muntah.



Then dengar sekali lagi. Sah!!! Muntah. Nasib baik ayah dia yang tengah peluk. Hahahha!!! Ok tak kelakar pun. 



Sejak lahir, Rayyan Adam boleh dikira muntah berapa kali. 10 jari ni pun tak habis kira. Alhamdulilah. Malam tadi muntah. Mak aiiii. Bukan main masam. So, suami pergi bersihkan anak. Saya bersihkan tempat tidur yang dah hampir masam.



Suami cakap, hish kalau orang lain ayah tak buat ni. Ek ele. Memang lah. Dah ni anak kau kan. Hahahahha.




Tapi tu lah. Bak saya kata tadi. Rayyan Adam bukan jenis bayi yang muntah. Sejak lahir hingga kini setahun 9 bulan, alhamdulilah dia kurang mengalami symptom ni. Boleh dikira dengan bilangan jari 10 ni berapa kerap dia muntah. So, tak de lah saya rimas dengan masalah yang macam ni. Syukur atas nikmat ni. 




Harap-harap adik Rayyan Adam pun mudah macam ni. Amin

6 comments:

fazilzura said...

risau kalau anak2 muntah .. cm akil aritu , x penah2 muntah .. ni muntah2, risau... sekali ghupe nye kene angin psng, pehtu kali ke 2 , ghupe nye kene jangkitan dlm drh ...

~aSFaLiZa~ said...

zura : alamak zura. seriau dgr cite zura ni. adam ok je malam tadi terus tido. kalau melarat takut gak mcm cite zura ni

Nens Collection said...

anak sy time menangis akan muntah..kuat sgt nangesnye..hehe

~aSFaLiZa~ said...

nens : ikut atas budak kan. mana yg ok, ok la. huhuhu

hamzah ian said...

alahai.. sabar ye

~aSFaLiZa~ said...

hamzah : tu lah. nk buat mcm mana. hehhehe