LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oct 4, 2010

Tips Mendapatkan Bayi Putih Dan Gebu

Sejak melahirkan Rayyan Adam, ayat ni takkan pernah putus kalau jumpa siapa-siapa tak kira lah kenal ke tidak




Eh eh putihnya anak kau. Macam mana boleh putih ni. Mak bapaknya hitam




Ha meh cek nak habaq mai.... Minum lah susu kacang soya seberapa banyak yang puan-puan mampu semasa mengandung. Lagi baik dari awal kandungan hingga la ke titisan akhir. Insyallah tips ni membantu ye. Tapi ni semua kuasa Tuhan. Kita hanya mencuba.





Dan satu lagi fakta nak bagi tahu. Kemungkinan besar Rayyan Adam jadi putih melepak bukan hanya dengan susu soya je tau. Faktanya arwah atuk beliau adalah seorang yang sangat jambu. Jadi tidak hairan ada salah seorang kawan sekolah saya masa sekolah dulu boleh pulak terpikat tengok arwah abah. Jambu la katakan. Siap beedebar-debar tengok arwah abah bila dia hantar saya ke sekolah. Ceh!!! Ada hati nak jadi mak tiri aku. Mak bukan main gelak lagi saya cerita masa tu. Sikit pun tak jeles kau...



Abang Long saya juga jambu. Anak-anak dia pun jambu. Jadi bila Rayyan Adam duduk berlonggok bersama sepupu-sepupunya, tidak syak lagi, itu memang anak saya. Untuk pengetahuan, saya adalah anak yang terkenan semasa mak mengandungkan saya dulu. Mak kenan kat anak jiran sebelah. Sebab tu kemungkinan saya menjadi hitam kerana mak selalu tengok anak orang tu kot. Sehingga kadang-kadang ada orang yang tersalah cakap mengatakan saya anak angkat atau saya anak jiran tersebut. Eeeeeee.... Kenapa lah aku sorang je yang terkenan. Mak ni tak patut tau!!! 



Then, di sebelah suami pun katanya arwah bapak mertua saya tak pernah jumpa pun berkulit putih seperti cina. So, ke mana tumpah kalau tak ke nasi.

15 comments:

i.S.m.A~n.A.d.i.A said...

kita antu soya!!! hehe

Unknown said...

gud2. ada org tak leh minum soya tau masa pregnent. muak. loya. sila hati2. hahahhaha

Rohani Hashim said...

ha beb, kazen aku anak dia soya based...tp sian beb, banyak benda alergi...sian kt budak...bila lahir memang melepak, tp budak tu byk alergik, even susu pon kena minom yg soya gak...sian weihhh dumex ke haper ke alergik...makan tak yah ckp ar....

tp ni seme anugerah ALLAH kan...aperpon terima seadanya kan...

Unknown said...

hany : aku ada dgr gak org kata soya ni takut effect kat baby jugak. alregik bagai. tapi tu la. terima je apa ada nya

Shaizul Sapar said...

dgr2 minum soya ni,baby kuar nti byk buih soya.x tau btl ke x.

Unknown said...

dakwat basah : buih soya? tak faham. buih dlm mulut?

i.S.m.A~n.A.d.i.A said...

kita de dgr gak kalo byk sgt minum soya, nnt rahim lmbut sgt... baby sng tkuar.. lain org lain ragam kan..huhuh.. takut lak.. (kawin pon blom da takot bagai)..haha

Unknown said...

nadia : tak pe. cari info sebanyak mungkin walaupun lum kahwin. ilmu tu

CatlinaFly said...

tak suka soya..pening lalat kalau minum soya huhu...

dulu tak suke kopi o tapi sejak dlm meeting asyik dijamu kpi o, dah tersuka lak!

tapi tetap tak gemar soya..dah cuba byk kali tapi tak kena dgn tekak nape tak...

stick to milo jek...huhu :)

rayyan memang comei ah...masa auntie ngandungkan e-ein, auntie gila minum ayaq nyioq!

Unknown said...

catlina : ha kalau air kelapa salah satu tips gak nak dapat anak kulit cantik. saya amal kan gak. tapi dah akhir2 la sbb org kata air kelapa tajam. tak tahu la kan. nasib je kadang2 ni

cik daisy said...

upload ler pic adik bradik plak.. tingin nk tgk.. betul ke jauh beza as nih? hihihi.. kalo adik bradik akak plak, akak dikata anak kutip coz sorg je yg berkulit putih. isk3..

Unknown said...

ok boleh. nti as upload pic gambar abg sulong as. ada kot sbb dia wali masa nikah dulu. tapi nanti2 la eh entry tu. huhuhu

Anonymous said...

Kalau minum soya kotak or tin, kemungkinan anak byk alergik sbb soya tin/kotak ni byk guna bahan tiruan dan kimia. sebaik2nya beli kacang soya, rebus buat air sendiri.

Unknown said...

any : alergik yg mcm mana tu. tapi mmg saya ada dgr pun pasal alergik minum soya ni. cuma nya masa saya minum dulu, soya buatan sendiri

Ummi Jual Vitamin said...

Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. Tips Cepat Hamil.