LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oct 12, 2010

Kambing Aqiqah Untuk Rayyan Adam

Insyallah 16.10.10 ni akan ada lagi majlis untuk anak sulung kami. Seboleh mungkin kami suami isteri cuba buat yang terbaik selagi mampu untuk anak ini. Rayyan Adam anak mama, jadilah anak yang soleh. Berbaktilah pada orang tua kelak. Jadilah abang yang bertanggungjawab. Semoga anak mama jadi insan yang berguna dan dipermudahkan urusan hidupnya dunia dan akhirat. Amin.





So, hari Ahad lepas saya pergi tengok-tengok mana kambing yang sesuai dan mengikut kemampuan kami suami isteri. Alhamdulilah segala urusan selesai. Tinggal tunggu masa untuk disembelih sahaja.





Kambing hitam menjadi pilihan. 1 sebab umurnya yang dah cukup 2 tahun. 2 sebab jantan bukan pondan ye.




Rayyan Adam anak mama, ni je yang mampu mama dan ayah buat kamu. Pastinya kami akan mendoakan yang terbaik untuk kamu dan adik-adik kamu.




Rayyan Adam  bersama Pak Jang saya yang banyak membantu dalam urusan pembelian kambing. Thank you so much Pak Jang. Kalau lah arwah abah ada lagi, tak payah nak susahkan orang luar. Tapi dah bukan rezeki saya kan. Arwah abah pergi tanpa sempat menimang anak saya. 



Rayyan Adam masa ni sangat takut dengan kambing-kambing ni. Huhuhu. Gila kelakar sebab dia menangis macam kambing ni nak geget dia. Nasib masa snap pic ni dia belum nangis lagi. Hahaha

4 comments:

fazilzura said...

as mahal dak ?

akil dh 3 thn lebey zura x penah wat Aqiqah kt dia.. kalau takat sekor tu ok kut, kalau 2 ekor x mampu huhuhu

~aSFaLiZa~ said...

zura : as pn buat sekor je. sumber kat tenet byk kata dibolehkan kalau ikut kemampuan sekor pn boleh

cik daisy said...

eh, nk plak adam ngan tok jang dia yer.. kata susah nk lekat ngan org lain. hihi! sib baik dia lom reti tgk kambeng.. sok dah reti, dikejarnye plak kambeng2 tu =)

~aSFaLiZa~ said...

kak d : tu gambar sebelum dia nangis. kejap je tu. huhuu