LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aug 2, 2010

Dugaan Menjelang 08.08.08 - Part 3

Untuk kali yang terakhirnya, keadaan arwah mak mertua semakin teruk. Semakin uzur. Hari majlis dah nak tiba. Oh Tuhan. Saat ini hanya Tuhan saja yang tahu betapa perasaan ini amat-amat kerdil di sisi mu. Apakah yang ingin Kau tunjukkan pada kami Tuhan?



Saat arwah di hospital, untuk kali pertamanya arwah menggelarkan dia mak pada saya. Bayang kan sepanjang 2 tahun saya bertunang, tak pernah walau sepatah pun saya panggil arwah mak. Saya hanya panggil dengan panggilan makcik saja.



Masa ni jugak saya menyuapkan arwah makan nasi. Sambil tu arwah cakap kat saya, makan la jugak nasi tu. Bayangkan arwah nak berkongsi makanan dengan saya. Detik indah ini memang saya takkan lupakan walau sampai saya mati pun.



Tiba-tiba saya tengok suami dah tak de. Saya tanya dia ke mana. Dia kata dia ke surau. Dia tak boleh tengok apa yang berlaku antara saya dengan mak dia. Saya tahu dia terharu dengan apa yang berlaku. Saya tahu dia menangis tengok kami.


No comments: