LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jul 8, 2010

Perkara Baru

Pernah tak korang rasa perkara baru yang datang dalam hidup korang semua. Contohnya, nak masuk rumah baru, tempat kerja baru, tempat belajar baru. Then, maybe ada yang nak mulakan hubungan baru dengan kekasih baru.



Pendek kata semuanya nak mulakan yang baru. Walhal sebelum ni benda-banda tu semua kita dah lalui. Cuma kali ni nak mulakan sekali lagi. Mulakan dengan zero. Kosong balik. Macam kalau kat tempat kerja baru, sebelum ni kita dah selesa dah dengan kawan-kawan, bos, meja kita sendiri. Tapi kat tempat baru. Arrggghhh terfikir. Siapa nak jadi kawan baik kita. Nak lunch dengan siapa.



Kalau kekasih baru pulak. Kita nak tahu pulak perangai dia macam mana. Dia suka apa. Dia tak suka apa. Nanti dah berkasih sayang nak panggil apa. Kan ke kena mulakan balik. Yang kekasih lama dah kira cerita lain dah. 



Rumah baru pulak, ada yang tak selesa. Kadang-kadang tu ada yang tak boleh tidur masa hari-hari pertama. Segalanya kena mulakan semula.



Sebenarnya, saya tak suka nak mulakan semula apa yang saya dah selesa sekarang. Tapi kalau dah terpaksa nak tak nak kena jugak kan.


2 comments:

Mak Su said...

maksu selalunya excited dengan pembaharuan, ia normally adalah best, all the best :)

Unknown said...

maksu : bagus la mcm tu kan. mcm saya ni negatif je kan