LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apr 29, 2010

Udang Masak Lemak





Pagi tadi suami bersusah payah pergi pasar borong sampai sakit kepala tobat tak nak pergi sorang-sorang lagi. Sementelah betul ke apa aku tulis ni dia dah beli udang sekilo 10 hengget, saya pun berkira-kira lah nak masak udang masak lemak cili api yang kuahnya boleh dihirup sebab cili tu letak 3 batang je.


Habis lah malam ni semua dok garuk-garuk badan je gatal-gatal makan udang. Hahaha. Habis semua kurap keluar karang. Rayyan Adam pun mak tak bagi minum susu badan sebab bontot dia tengah merah.  Konon sebab takut susu saya ada kandungan udang dan Rayyan Adam akan minum susu berperisa udang. Hahahaha....Nak tukar bulan katanya. Sebab esok Rayyan Adam sambut ulang tahun ke 7 bulan

9 comments:

LiAnA said...

lapor pulak tgk lauk udang tgh mlm bute ni hihi

~aSFaLiZa~ said...

LiAnA : apa lagi. korek la periuk kat dapur

Ismaliana Bt Sulaiman said...

asfa..melaka dok kat mana yer...bila baca pasal pasar borong nie teringat kenangan masa dok kat melaka dulu...melakaaaaaaaaaaa i miss u!!! hehehehe...mmg rindu la ngan suasana kat umah lama..dulu lieya dok kat bachang...taman widuri.

aibaks said...

wa...masak lemak..taruk cili api..hmm..kegemaran aibaks...nyam nyam!

~aSFaLiZa~ said...

Ismaliana Bt Sulaiman: oooo dekat je la. saya dok taman merdeka. jemput la dtg rumah. pasar borong depan mata je ni


aibaks : nak ke? jemput la dtg rumah jalan2 cari makan

zteesyahmi said...

as..
awk dh duduk ngn asben balik ker? aritu bjauhan kan.

pndai masak lemak. mintak resepi. ngeh ngeh ngeh..

~aSFaLiZa~ said...

zteesyahmi : tak lah. ni smlm saya ct. hehehhe..carca marba kan hidup saya. kejap kat sini. kejap kat sana. ala masak lemak senang je la. saya ni apa la sangat...hahahha

Ismaliana Bt Sulaiman said...

panggil lieya jer.... tp skrg lieya dah pindah johor....

~aSFaLiZa~ said...

lieya : ala sesekali blh je dtg cni makan angin