LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apr 11, 2010

Tiupan Sangkakala






Yang boleh dikatakan ialah sangat terkesan, sangat berkesan dan sangat mengesan. Menjadi lah dua-dua otai ni. Syabas. Rita Rudaini, Eman Manan, Ahmad Tarmimi, Dian P.Ramlee dan yang jadi orang gaji maaf tak tahu nama. Semuanya sangat best. Harap-harap cerita ni boleh menang besar kalau ada apa-apa pertandingan. Huhuhu... Kredit jugak pada penulis skrip Rashid Sibir dan pengarah Heykal Hanifah.


Takutlah tengok cerita ni. Sebagai isteri jaga maruah suami. Terkadang ada jugak lah saya makan dulu dan suami makan kemudian. Tapi dengan niat syer. Bukan maksud saya nak dia dengar cakap saya. Kan bang kan? 


Tak nak lah tengking-tengking suami. Abang, kalau abang rasa sayang tengking, tu bukan tengking terjerit terlolong tau. Tu namanya picing lari. Sebab tu volume terkuat. 


Tak nak lah dapat balasan macam Rita kat dalam cerita tu. Dosa besar


Bila kita berkahwin tidak perlu pakai bomoh, pawang, dukun, nasi kangkang untuk menangi suami. Apa yang penting perasaan sebenarnya terhadap kita sebagai isteri. Cintanya, kasih sayangnya, belaiannya, keikhlasannya mudah-mudahan milik kita. 


Tidak akan bahagia insan bernama isteri jika tidak menjaga maruah suami. 


p/s : abang, bahagiakan sayang yek...

No comments: