LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mar 10, 2010

Rupanya Pak Lah Tu Cina

Dekat Taman Universiti ni kan ada satu gerai sate memang sedap gila. Sate Pak Lah namanya. Team Archibus yang station kat UTM ni mesti tahu dah Sate Pak Lah. Dengan Sate Kajang tu pun jauh lebih sedap la. Betul...Kadang-kadang kalau hari jumaat saya keluar lambat dari ofis, saya singgah dulu gerai Pak Lah dan tapau bawa balik Melaka.


Saya paling suka sate daging. Kalau order mesti semua daging. 20 cucuk pun boleh habis sorg. Nasib lah saya memang orang johor. Jadi tak susah lah kalau dah habis projek nak datang sini balik. Dekat je. Mana lah tahu kot-kot mengidam kan.



Tapi nak dijadikan cerita, rupanya Pak Lah tu Cina. Ya kawan-kawan. Semalam saya dengar dia cakap cina dengan orang cina. Patut lah mata dia sepet beb. Mula-mula saya cuma teka je dia cina. Tup-tup dia datang kat meja saya dia dah kenal saya sebab saya datang hari-hari makan sate dia cakap pakcik ni sebenarnya cina masuk Islam. Kahwin dengan makcik kau.



p/s1 : gambar sate dan gambar pak lah dan gambar gerai pak lah tak de

p/s2 : Lokasi gerai : Taman Universiti Skudai. Cari je nama gerai Sate Pak Lah atau Gerai Pak Lah

p/s : Sate Pak Lah adalah sate paling sedap di dunia setakat ni

4 comments:

cik daisy said...

byk dah kedai mkn yg kite dah aimed nih.. dtg tmn u nnt, nk melantak kedai ubi kayu, sate daging sodap.. nyumm2!

~aSFaLiZa~ said...

ye btl. kedai ubi kayu tu sgt sedap. mana tahu ni?

cik daisy said...

biasa lar.. si hanybunny dah review dulu.. meleleh jer bace menu2 dia.. sodapp.. susah nk carik restoran camtuh skrg. btw, kite dulu ex-utm. so area tmn u tu, tpt jelajahku dulu :)

~aSFaLiZa~ said...

hehehhe...sate pak lah mesti kak d dh biasa kan. sbb mcm dh lama je dia meniaga kat situ