LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dec 16, 2009

Saat Kelahiran Rayyan Adam Part 2 (Kejadian di Hospital Jasin)



1.30 tgh hari, 28 September 2009 saya mula diperiksa oleh nurse di Hospital Jasin. Saat itu hanya Tuhan saja yang tahu betapa gerunnya saya bila nurse mula nak memasukkan jarinya di 'tempat' kelahiran Rayyan Adam. Nurse mengesahkan sudah ada jalan sebanyak 1cm. Jantung Rayyan Adam pun diperiksa. Pada waktu inilah ada tanda-tanda yang tak menentu pada jantung Rayyan Adam. Saya pun tak faham sangat mcm mana bacaan denyutan jantung Rayyan Adam yang nurse tunjuk masa tu.


Walaubagaimana pun nurse menyatakan yang Hospital Jasin tidak menerima kelahiran anak sulung. Jadi, saya disuruh ke Hospital Besar Melaka untuk kejadian selanjutnya. Mula-mula nurse tanya sama ada nak naik ambulans atau pun naik kereta sendiri. Then, saya decide dengan suami yang kami nak pergi sendiri.


Lepas tu nurse tanya sama ada saya dah makan ke belum. Waktu itu juga lah dan-dan saya teringat yang sebab utama saya bangun tidur tadi nak masak dan nak makan sebab perut lapar. Saya pun bagi tahu nurse, belum makan. Nurse kata, ha awak boleh la pergi makan dulu sebab jalan baru buka 1 cm. Sempat lagi ni....Huhuhu....Tapi jangan tak sampai Hospital Besar Melaka pulak.


Saya dan suami pun pergilah makan untuk mencari tenaga meneran sebentar lagi....





No comments: