LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apr 11, 2013

Mengidam

Mengandung kali ni, saya tak lah mengidam yang bukan-bukan
Selera makan pun bukan ada sangat
Cuma kalau nak makan sesuatu, kena ada serta merta
Kalau tak, mesti nangis  



Kadang-kadang saya terlalu sensitif
Mungkin sebab hormon.


Ada satu hari, mak janji nak masak nasi goreng
Tengok-tengok mak tak masak pun
Terus nangis depan suami
Merajuk sebab saya nak sangat makan nasi goreng tu
Lepas tu saya cakap kat mak, dah tak payah masak nasi goreng tu. 
Saya memang jauh hati


Cerita lain pulak
Saya nak sangat makan mee kari kat satu kedai tepi jalan kat area Duyung
Masa ni saya sorang-sorang je
Suami dah pergi kerja. Anak dah pergi sekolah
Tengok-tengok kedai tu tutup
Terus call suami, menangis semahu-mahunya sebab saya memang teringin sangat nak makan mee kari kat kedai tu.
Serius macam budak kecik yang tak dapat mainan.



Dan kali ni, banyak kali saya nak makan kat sesuatu kedai makan, banyak kali kedai yang saya teringin tu tutup. Tak tahu la suratan atau kebetulan.



Akak saya pesan, jangan ikutkan sangat perasaan masa mengandung ni, kalau tak dapat benda yang kita nak, kita nangis. Takut nanti anak yang bakal lahir, akan buat perangai yang sama. Tak dapat je nak nangis.


Banyak masa, saya cuba kawal. Tapi saya hanya manusia biasa. Terkadang memang tak boleh kawal  


1 comment:

LYAfrina said...

owh..awk mgndung lg ya. tahniah sy ucapkan..mmg ibu mgndung sensitif sket & ad jd pemarah.. mybe perubahan hormon