LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apr 9, 2013

Dikejar Orang Gila & Kecurian Di Depan Mata

Cerita Orang Gila


Suami parking kereta betul-betul tepi kaki lima. Ada pulak orang gila tidur kat kaki lima tu. Suami nak alihkan kereta tempat lain sebab dia tahu saya takut. Saya kata, tak pe sebab saya rasa selamat pegang tangan suami saya.


Lepas keluar dari bank, orang gila tu dah bangun tidur pulak. Suami hisap rokok dulu jauh-jauh sebab nanti mesti orang gila tu minta dia rokok. 


Sementara tu saya suruh suami saya hantar saya masuk dalam bank balik sebab saya takut nak masuk kereta. Huhu. Kereta saya memang sebelah orang gila tu.


So, saya tunggu suami amik saya depan bank. Saya rasa selamat duduk dalam bank tu sebab ramai orang.


Tup-tup orang gila tu masuk dalam bank sebab dia kejar saya!!!


Sumpah takut wei. Sekelip mata saya berdiri belakang jaga. Kebetulan jaga tengah layan soalan customer bank tu. Saya bagi tahu kat jaga, orang gila tu kejar saya. Jaga tu halau orang gila tu keluar. Tapi dia still sengeh mengeh depan pintu masuk bank.


Suami saya dah sampai depan bank. Tapi saya takut nak keluar sebab orang gila tu ada depan pintu bank.


Terus ada sorang lelaki berbangsa Cina, berbadan besar teman kan saya keluar bank sampai saya dapat duduk dalam kereta dengan nafas termengah-mengah menahan takut.


Dari dalam bank ke kereta, saya jalan laju macam nak berlari. Saya mengandung kot. Huhuu. Tapi datang tenaga dari mana entah. Terus lelaki Cina tadi kata jangan lari. Jalan baik-baik. I ada teman u ni.


Suami saya ucapkan terima kasih sebab teman kan saya. 


Duduk dalam kereta, terus sakit kepala sebab bingung, pening, panas, takut, gigil semua ada. 


Huh!!! Gila punya orang gila!!!




Cerita Pencuri


Kecurian berlaku depan mata. Ada 2 lelaki naik motor buka pagar rumah jiran sebelah. Sorang masuk, sorang tunggu atas motor


Ingat kan jiran tu kenal. Saya start curiga sebab sekelip mata dia terus belah. Jiran tu pun tak keluar. 


Pencuri tu rembat bateri kereta yang ada kat kawasan porch. Kebetulan pagar tak berkunci. So senang je kan nak rembat.


Terkejut!!! Saya tak sempat nak cam motor apa yang digunakan. Tak sempat nk baca no plat motor. Semuanya sekelip mata berlaku depan mata.


Takut jangan cakap lah.


Now nak keluar masuk pagar rumah sendiri pun takut. Siang-siang buta pun, kalau dah jahat tu tetap jahat jugak!!!!       
     
 

1 comment:

Unknown said...

seriauu baca part org gila tu..th die kita takut kt die tuu..ni buat geram nk hempok kepala die kuat2 kan..huhu