LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jun 27, 2012

Air

Gambar dari Atuk Google

Saya ni orangnya tak suka minum air sangat. Bukan tak suka la. I mean saya takkan minum air untuk sesuka hati. Saya akan minum air bila perlu je. 


Contoh nya bila saya makan, saya akan berulamkan air. Dan bila saya berlari, of course la saya akan haus. Ha masa ni la saya akan cari air. Pendek kata kalau hari tu saya makan 2 kali, maknanya hanya 2 gelas je la saya minum air. Hmmm, kebanyakan air yang saya minum tu air manis. Jarang sangat saya minum air kosong.


Macam kalau penat berlebihan pun saya akan cari air. Namanya nak minum air saja-saja tu bukan saya.


Tak tahu la kenapa. Saya tahu benda ni akan memudaratkan kesihatan saya. Saya sedar. Tapi entah bila nak berubah. Suami dah pesan, setiap pagi bangun tidur, minum dulu air masak seteguk dua. Tapi saya degil. Kawan-kawan pun ada bagi tazkirah. Tapi benda ni semua saya anggap tak penting.


Waimah masa mengandungkan Rayyan Adam dulu pun, sehari tak sampai 5 gelas pun saya minum. 


Dan disebabkan saya tak suka sangat minum air, kulit saya jenis kulit yang kering. Saya harap saya boleh berubah. Saya tak suka sebenarnya berkeadaan begini. Tapi kalau bukan diri sendiri yang merubah, siapa lagi yang nak  bantu kan.


5 comments:

Ztee_Azwanis said...

samalah kita. mls tul nk bangun g minum air.. kita serupa lah. klo mnum pun, air manis. klo air putih, mst yg sejuk je ! haih, tgu lah tua skit lg bru nyesal !


psttt waimah tu apa ?? hehehe

Unknown said...

ztee :

tu la. dah tua esok2 msti nyesal kalau sakit2 badan

waimah tu adalah satu perkataan untuk menegaskan sesuatu ayat itu. huhuu. tak reti la nak eksplain. nti as try cari maksud sebenar.

ztee try google, ramai yang guna perkataan ni. cikgu BM tahu kot maksud sebenar sbb dalam karangan BM perkataan ni boleh digunapakai

Unknown said...

sila paksa diri ye... air masak ler sodapppp ..

zr jarng minum air manis kecuali fresh jus , kalau takat yg gas2 x minum psl gstrik ..

Unknown said...

saya buat terapi tuk kurus dgn minum air..skang sy tetapkan spnjang sy duk opis..sy kene abeskan 2 liter air..

kalo nk nmpk turun 1kg seminggu..minum lah 6 liter air sehari..insyaallah turun!

Mummy Sher said...

Asfaliza sayang, munum air bagus untuk kesihatan tau. kalau boleh mulai hari ni minum air banyak2 tau supaya kulit taj kering. dan paling penting awet muda..;D