LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aug 4, 2011

Budak Panjang Akal Menyorok Tak Nak Makan Ubat

Dalam usia menginjak setahun sebelas bulan, makin panjang akal dia. Serius. Demam kali ni punya la hazab nak kasik dia makan ubat. Kalau hati mak tak kering tak payah la kasik. 


Panas badan dia dah la turun naik turun naik je. Kita ni risau. Ye la. Lebih baik selsema daripada demam panas bak kata doktor. Takut sawan je.


So, nak tak nak doctor kasik kitorg ubat bontot. Masuk bontot. Setel. Tak payah la kau nak bergaduh anak beranak pasal ubat. Cuma ubat antibiotik je la memang ada adegan paksa memaksa


Tengok la ha. Ni dia nak larikan diri ni. Nampak mama pegang ubat. Yang sedap nya, siap senyummmmm mama nak amik gambar.




Pandai ye menyorokkkk.... Ingat mama tak boleh tangkap dia la tu. Kecik-kecik dah pandia kelentong eh. Celah mana nak menyorokkkkk???

6 comments:

fazilzura said...

ya ampunnn .. dia leh nyorok balakang sofa ye

~aSFaLiZa~ said...

zura : ha tahu tak pe

zaidah said...

hahaha.....memang banyak betul akalnyer tak nak makan ubat....bebudak memang tak suka makan ubatkan....

~aSFaLiZa~ said...

zaidah : hehhehehhe... budak nk tambah akal mcm ni la

Mama Likha said...

btullah... ade. likha pun srupo jugok. pakat deh ! susoh sungguh make ubat !

~aSFaLiZa~ said...

ztee : budak2 ni lagi pandai akal dia kan