LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jun 8, 2011

Ruam vs Bedak Merah

Rayyan Adam jarang kena ruam yang peluh-peluh tu tau. Kali ni kan macam panasss. So, budak kecik ni asik lah berpeluh. Banyak pulak naik ruam. Gelabah jugak la. Sebab dia putih. Terus teringat, bedak merah ni. Masa kecik-kecik dulu saya pakai bedak ni. Sepanjang lahir kan Rayyan Adam saya tak pernah beli bedak ni. Terus suruh suami beli. Baru pakai kan, ruam tu macam dah hilang sikit la. Sikit... Bukan banyak. Suami macam ajaib tengok. Hahaha. Dia siap kata, bagus lah bedak ni. Abang tak tahu pun. Gila jakun ok laki aku.




So melumur la bedak ni kat badan dia. Dia pun faham sangat dah sekarang ni. Tak susah nak solek kan dia. Budak dah besar kan



Dan seperti biasa, akan tersenyum bila kita kata senyummmmmm sambil memegang kamera. Bijak bijak.

10 comments:

.::SbA::. said...

senyum guna hidung yer..

~aSFaLiZa~ said...

sba : janji senyum nok

Nazz@Purple said...

betul2 bedak tu memang bgus..naz yg tue2 ni pun pernah de ruam..guna tu ok..huhuhu

kella said...

kita suka bedak tu tau.. lama dah suka .. dari kecik sampai besar pun.. hehe

~aSFaLiZa~ said...

nazz : dah tua pn blh pakai ek


kella : zaman kita mmg kenal sgt2 la kan dgn bedak ni

Mamamya said...

akak mmh ada stok bedak ni kat umah...tp kan klu asfa perasan dulu2 zaman kita kecik2 dia punya tekstur agak kasar...yg skrg ni lembut kan....

~aSFaLiZa~ said...

mamamya : tak perasan la kak. hehehe. dah hilang ingatan. hahahhaha

munna said...

mmg sokmo ada bedak ni kat rumah..anak kak munna cepat naik ruam

~aSFaLiZa~ said...

munna : haah kan. bedak ni mmg kena buat stok. budak2 kan mudah naik ruam

Anonymous said...

comel nye baby ni..