LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

May 25, 2011

Syukur



Syukur ye puan-puan. Di saat saya kesedihan, di saat saya kemurungan, di saat saya kelemahan, saya masih ada si kecik ni menjadi penawar. Ya Allah syukur pada Mu kerana nikmat yang tidak terhingga ini. Ini lah balasan nilai seorang ibu.




Subhanallah. Nikmat ini jangan Kau ambil Ya Allah. Hanya ini yang mampu menjadi penawarku. Senyumnya, tawanya, tangisnya dan segalanya adalah penawar bagi ku, adalah ubat bagi ku. Tidak ada harta yang paling bernilai yang mampu ditukar ganti.




Jangan lah Kau ambil nyawa ku selagi anak ini masih memerlukan aku Ya Allah.


5 comments:

munna said...

inilah kekuatan kita sebagai seorang ibu... kak munna pun harap sgt dpt bersama dengan anak sampai mereka membesar dan ada keluarga sendiri suatu hari nanti...InsyaALLAH

Kakzakie said...

Tengok tu dia minum susu samapi bose-bose perut nampak pusat. Betul-betul menikmati...

Doa ibu semua mengharp yg sama mahu melihat anak semuanya dlm kebaikan sebelum kita pergi.

~aSFaLiZa~ said...

munna : kak, kita yg dh jadi ibu pasti mendoakan yg terbaik buat anak kita kan kak. kalau blh biar lah kita pergi di saat mereka dah pandai berdikari



kakzakie : kak, mak as pun suka ckp perkataan BOSE. hehehe. tapi suami tak biasa dgn perkataan tu. rupa nya ada jugak org lain guna.

Anonymous said...

Kalau nak rasa lagi nikmat ambil lah anak jaga sendiri. Jangan suruh mak yang jaga, kasihan orang tua tu. NeNek memang suka tak mengalah. Biar kita rasa penat lelah baru tahu apa mak rasa. Tu baru betul nikmat sebenar. Peace no war!

~aSFaLiZa~ said...

any : sila jumpa mak saya untuk cadangan ini dan pergi paksa beliau jangan jaga anak saya. PAKSA tau. Jangan cakap baik-baik. Paksa untuk tidak menjaga Rayyan Adam.