LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apr 4, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa

Malam minggu laki bini berdating berjimba joli tengok wayang. Rayyan Adam sila duduk diam-diam kat rumah dengan nenek ye. Nanti mama bawak sayang jalan-jalan pulak.




Filem pilihan tentu-tentu lah filem yang ramai orang tengok and kata sedap. Kalau ramai kata tak sedap saya tak tengok. So, try cuba nasib lah tengok Merong Mahawangsa.




Welllll memang sedap pun. Tapi kan. Saya ni suka sejarah. Tapi kenapa saya tak kenal Merong Mahawangsa. Masa ending cerita, siap tanya dengan suami. Dia ni bapak Parameswara la kan. Hahahha!!! Serius tak kenal. Tapi nama selalu lah dengar. Dengan Langkasuka nya.




Lepas ni nak google Hikayat Merong Mahawangsa pulak. Nak baca habis-habis. Baca pasal sejarah ni syok tau. Dulu saya lebih suka belajar Sejarah daripada belajar BI. Time BI mesti tidur. Tapi time Sejarah sampai cikgu puji buku nota saya paling kemas. Kata minat. Cikgu puji sebab saya je yang tak tidur. Orang lain ramai tidur.




Info 1 : T- shirt - hadiah besday dari Marlia. 
Info 1 : Sweeter - hadiah besday dari Aina.
Saja nak tayang pakai hadiah baju baru. Huhuhu




Kesimpulannya cerita ni memang best. Pelakonnya semua nya pandai berlakon. Pengarah pun pandai mengarah. Saya pulak penonton memang pandai lah menonton. Sekian.



Siapa nak bercuti ke New Zealand tengok ni I call for being the outrageous type because I can’t wait to go rafting in Chirstchurch, NZ. Book your holidays today! #AAXNZ 

5 comments:

Unknown said...

flash betul2 kene kt muke stephen rahman.

Mama Zharfan said...

teringin nak tgk citer ni

JOM vote MZ kalau sudi!

Unknown said...

sba : haah. pakai kamera hp jek. dh tu tak pandai amik gamba plak tu


mama zharfan : balik malaysia kang amik la astro first. huhuhu

Rohani Hashim said...

weh pemenang dah kuor ke belom? ahahha aku igt ketinggalan sbb 13jam setegah duk JKR...harrrrrr unnnnnn betolll laaa....

Unknown said...

hany : dah