LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jan 17, 2011

Pasangan Pengantin Baru Meninggal Selepas Menikah Kat Siam

Ni adalah cerita benar ye puan-puan. Dapat berita adalah pasangan ni baru kahwin kat Siam. Sebabnya kawen dengan laki orang kan. So, bila kawen tanpa pengetahuan isteri pertama, makanya kawen lah kat Siam.



Takdir Tuhan kan. Melebihi segala-galanya. Tuhan lebih tahu apa yang telah ditetapkan. Dalam perjalanan balik dari Siam, pasangan ni kemalangan. Dah ajal kan. Dua-dua meninggal.



Terkedu bila mendengar berita ni. Terkedu kerana saya juga seorang isteri. Saya juga seorang perempuan. Apalah daya isteri meratap kehilangan suami yang baru je buat kesalahan.



So, nak sedih ke nak marah. Mesti kecewa sangat-sangat kan. Mesti bertahun-tahun untuk merelakan segala Qada' dan Qadar Tuhan.


Apa pun takziah buat mereka. Al-Fatiha. Semoga roh keduanya dicucuri rahmat Tuhan. Amin.

6 comments:

kella said...

memang akan terkedu..

~aSFaLiZa~ said...

kella : kan? berat mata memandang

Jemari Seni said...

Tak terkata apa si isteri nak marah pon orang dah takde.

~aSFaLiZa~ said...

js : ye la kak. tapi kesal tu mmg tak terhingga la

mzhany said...

beb, nktahu...dorang sempat tak buat *** ;)

~aSFaLiZa~ said...

hany : ringan2 je kot. huhuhu