LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dec 21, 2010

Buat Suamiku Tersayang

Buat suamiku tersayang,
Tahukah kamu yang isteri kamu kecik hati bila kamu keluar makan-makan dengan kawan-kawan kerja kamu sempena dapat bonus, isteri kamu bersendirian di sini.



Suamiku,
Tahukah kamu, tahun 2010 ni langsung isterimu tak pernah ikut kamu ke mana-mana bermakan-makan dengan kawan-kawan kamu sempena apa-apa keraian pun. Pendek kata isterimu ni cemburu melihat kawan-kawan kamu yang membawa anak bini dan mentag gambar kamu yang berseorangan di fb. Oh saya cemburu  ok.



Abang,
Sekali lagi sayang sangat kecik hati. Bestnya korang keluar celebrate apa-apa hanya pada hari bekerja. Tidakkah kawan-kawan kamu faham isterimu hanya ada pada Sabtu dan Ahad. Atleast, buat lah Jumaat malam Sabtu. 



Sekali lagi sayang,
Bestnya tengok gambar abang makan-makan kat hotel, makan-makan kat ikan bakar. Hmmm.. Abang memang cakap, nanti abang bawa lah sayang pulak makan kat situ. Sayang tak nak bang. Sayang nak ikut abang dengan kawan-kawan abang. Bukan nak sangat makan pun. Tapi pointnya kat sini nak ikut. Tahu nak ikut?



Abang,
Masa bulan puasa hari tu pun tak dapat ikut jugak. Takkan untuk akhir tahun ni pun sayang tak de peluang nak ikut jugak. Bawak anak kita. Jeles lah bang.



Sayangku,
Tahun 2010 dah sampai masanya. Rasa nya memang tak de harapan pun sayang dengan Rayyan Adam nak ikut. Walaupun sayang tahu banyak je lagi acara abang dengan kawan-kawan abang. Adakah mungkin tahun 2011 sayang kena menetapkan syarat abang tidak perlu ikut acara-acara tersebut memandangkan isteri kamu berjauhan. Dan mungkin kita berdua tidak perlu ke mana-mana untuk tidak mengecikkan hati mana-mana pihak.



Dan yang terakhir sekali,
Saya sangat jeles dengan suami yang dapat banyak kali bonus. Raya dapat, akhir tahun dapat. Bila dapat duit, diorg buat makan-makan kat tempat grand-grand. Bila dah buat makan-makan, saya tak dapat ikut sebab saya duduk jauh. Saya tak dapat ikut lagi bila diorg buat antara Isnin hingga Khamis. Betapa jeles nya saya di sini ok.



Sekian sahaja untuk kali ini
Pecah kaca pecah gelas
Sudah baca harap balas
Salam sayang dari isteri mu yang duduk di perantauan

12 comments:

dayakhs said...

oh!entry tk puas hati org celebrate BONUS..hahahah..bersabar As..nnt mintak husband ko belanja 2X ganda lagi..hehehhe

~aSFaLiZa~ said...

dayakhs : belanja 2345678910 kali ganda

mzhany said...

ko sbnrnye nk ckp jeles xleh join ke jeles sebab kite xdpt BONUS ahahaa...

gee ryder said...

nak sedapkan ati, anggap jela dorang mkn2 tu tak sedap mane hehe

~aSFaLiZa~ said...

hany : hahahahaa... dua2 pun aku jeles wei.


gee : tak sedap hati pun sbb masih tak dpt ikut. hahhaha

Lady D'yot said...

hehe..comel je surat gini.

~aSFaLiZa~ said...

lady d'yot : akak pun comel gak

Mama Likha said...

heee jeles kan! sbr jer lah As :)

~aSFaLiZa~ said...

mama likha : lama tak jumpa. hahahha..mana pegi ni.

bard said...

buat isreri ku..ari sabtu dan ahad keje 12 jam. mane ada mood nk makan klu badan dah penat. lg satu pembetulan. bonus abg kt dah balun abis2..yg ni insentif untuk keje abg. dpt la 1.19 gaji. yg ni pn bg la ckit abg balun untuk diri senndiri hehe..

~aSFaLiZa~ said...

abg : oooo kita balun ye. hahahahaha... dgr sume org kampung. lepas ni syg akan balun je bonus abg tu tau

Unknown said...

網頁設計 網路行銷 關鍵字廣告 關鍵字行銷 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 巴里島機票 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 情趣用品 情趣用品 腳臭 長灘島 長灘島旅遊 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 婚禮顧問 婚禮顧問 水晶 花蓮民宿 血糖機 血壓計 洗鼻器 熱敷墊 體脂計 化痰機 氧氣製造機 氣墊床 電動病床 ソリッドステートドライブ USB フラッシュドライブ SD シリーズ