LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Aug 3, 2010

Dugaan Menjelang 08.08.08 - Part 5

Kemuncak dugaan kami bila doktor mengesahkan arwah mak mertua diserang balik barah lama dia. Arwah memang pernah mengidap barah payudara 10 tahun lalu (1998). Payudara sebelah memang dah buang pun. Benda ni saya memang tahu. Suami dah cerita sejak awal lagi kat saya.



Kuasa Tuhan. Arwah baik dari penyakit tu. Arwah sangat kuat. 10 tahun arwah melawan penyakit tu. Suami kata mak dia sangat tabah. Tak pernah lemah. Tak pernah putus asa. Sejak saya kenal arwah pun, saya memang kagum dengan semangat arwah.



Masa ni suami cakap adik beradik dia kena jumpa doktor. Kira doktor nak bagi tahu yang mak arwah dah berada peringkat akhir barahnya. Virus barah  tu dah serang dekat paru-paru. Bayangkan masa ni dah dekat penghujung bulan 7. Tinggal beberapa minggu je lagi nak masuk bulan 8.



Then, doktor cakap lagi yang arwah akan dimasukkan dekat satu banglo yang memang hospital khas kan untuk pesakit yang dah tak de harapan. Mulanya saya tak percaya. Then, suami bawa saya melawat arwah mak mertua baru saya percaya ada tempat macam ni. 



Banglo ni besar bilik nya. Kalau tak silap, satu bilik, satu pesakit. Kat sini tak de doktor. Yang ada nurse je yang akan pantau ubat-ubat. Satu lagi kat sini memang waktu lawatan 24 jam. Bilangan pelawat pun tak kisah berapa orang pun boleh masuk. Keluarga suami berkampung je la kat sini sepanjang arwah kat sini.




No comments: