LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

May 19, 2010

Saya Nak Berhenti Kerja

Tajuk sangat kontroversi. Berani saya buat statement berani mati. Tapi itulah kenyataannya. Saya nak berhenti kerja. Oleh itu, saya nak berhenti kerja 



BUKAN KERANA.....



  • Bukan kerana saya nak jadi suri rumah
  • Bukan kerana saya tak suka kerja di sini
  • Bukan kerana saya tak suka dengan kerja saya sekarang
  • Bukan kerana saya gaduh dengan ofismate saya
  • Bukan kerana saya kena marah dengan bos


 
 TAPI KERANA.....
 

  • Saya nak tinggal di Melaka
  • Keluarga saya ada di Melaka
  • Saya akan beli rumah di Melaka
  • Saya kesunyian tanpa keluarga di sini
  • Tanggungjawab saya semua ada di Melaka
  • Saya mahu hidup sempurna macam isteri dan ibu orang lain
 
 

But i have no choice at this moment

15 comments:

nARd eLainY said...

moga cita-cita mu tercapai..bersabar ye..

~aSFaLiZa~ said...

nadia : ye sya sedang bersabar skrg dan hari2 mendatang

Anonymous said...

Semoga cita2 kamu ingin jadi isteri yang solehah akan tercapai..tp jgn berenti kerja selagi x dpt kerja lain...Saya selalu doakan untuk kamu...

~aSFaLiZa~ said...

Anonymous : dont wory...saya tak kan berhenti kerja selagi saya seronok kerja di sini

siti said...

MOgA aKk CpT dPt KeRJa kAt mElAka...BolEh LaA dUdUk BeRsaMa NnTi

~aSFaLiZa~ said...

siti : tq siti. akak mmg harap kan doa yg baik2 dari kawan sume

IbuDhira said...

mesti tak sbr kan menunggu saat yang diidam idamkan..menjalani hidup bersama keluarga...moga hasratmu dipermudahkan..

~aSFaLiZa~ said...

IbuDhira : amin...thanks rini

lekir said...

welcome back to melaka.

kami rakyat bumi melaka menanti..
^_^

zteesyahmi said...

as.. sedih dgr... :(

kuatkan smngat dulu yer.. tk cri keja kt melaka ke?

~aSFaLiZa~ said...

lekir : wah nama lekir. pahlawan melaka ni. saya mahu pulang....tolong....



ztee : soalan yg biasa sy dengar...jawapannya....bukan saya tak pernah cuba....sbb mmg saya nak duduk melaka

zteesyahmi said...

ohh tu lah kn..? apa lh i bg soklan centu... kire blm ada rezeki lg la ni kn...

~aSFaLiZa~ said...

ztee : tu la belum ada rezeki. jiwa kacau. huhuhu

Lekir said...

keje?? keje kat Melaka memang byk cuma mgkn sesuai atau tidak dgn jiwa. Kalau setakat nak dptkan rezeki yang halal.. memang mudah. Banyak pusat perniagaan terutama shooping nak pakai orang.. kedai2 perhiasan.. kalau jalan kat TESCO je boleh dapat kerja.. tu belum pergi JUSCO, GIANT, MYDIN.. InsyaAllah untuk survive takde masalah. ^_^

~aSFaLiZa~ said...

Lekir : mmg byk. cuma mcm yg kamu ckp. tak de yg sesuai. tapi bukan bermakna saya memilih. cuma byk kekangan peribadi lain yg perlu saya utamakan