LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apr 23, 2010

Pengawal Keselamatan Naik Gaji

Saya tak de lah teruja mendengar kenaikan gaji pengawal keselamatan sebab bukan saya yang naik gaji. Hahaha..Tapi jauh di sudut hati saya berkata, hmmm bagus lah naik gaji. Mereka layak untuk mendapat kenaikan ni. 


Kalau kita tengok pekerja ni kebanyakan dari kalangan orang susah. Tapi saya rasa tak semua. Mungkilah kebanyakan. Dan yang jadi pengawal keselamatan ni pulak biasanya orang-orang tua yang dah pencen askar ke, polis ke. Yang muda-muda pulak tak ramai. Dan kalau ada pun yang muda sebab tak de kelulusan tinggi nak kerja lain.


Saya pun bukannya tahu gaji diorg berapa. Yang saya rasa mesti bawah seribu. Mayb ada yang gaji 500, 700, 800. Hmmm itu memang saya tak tahu. So, tak salah kita berkongsi segalanya dengan orang yang layak menerima. Saya ni bukan apa. Kadang-kadang sensitif melihat nasib anak-anak golongan ni yang tak boleh dapat lebih macam yang kita dapat.

5 comments:

Mak Su said...

baguslah tu, alhamdulillah. janganlah dipinggirkan mereka, mereka pun manusia juga

~aSFaLiZa~ said...

Mak Su : betul tu. kita pun blh tumpang senyum

rehan said...

komen bagi org yang tak faham keja guard dan tak pernah berkerja sebagai pengawal keselamatan memang langsung tak boleh dipakai Heeeee ... heheheheheheh!!!!!

rehan said...

konsep kenaikan gaji pengawal ini sebenarnya paling basic dalam perdagangan / ekonomi .................. Tau pe?

PENAWARAN DAN PERMINTAAN kan! kan! kalau yang ditawar sedikit maka yang meminta terpaksalah beli jugakan macam dah bodoh sangat lah ..... hairan la gua ....yang bodoh ni!

tapi yang bengangnya yang bijak pandai tak habis habis nak membodohkan org..... hai dunia2, betul2 di akhir zaman.......

~aSFaLiZa~ said...

rehan : maaf. saya mmg kurang faham dgn konsep ekonomi dan kerja sebenar pengawal keselamatan