LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

May 19, 2009

Keliru

Tetiba aku rasa keliru pulak. Ye la. Kata lah aku lepas interview DPLI ni nanti, apa yang aku kena buat? Apa tindakan aku? Orang kata, calon mengandung tak boleh join DPLI. Habis kenapa mesti aku nak teruskan jugak sebab aku tahu yang aku memang tak boleh diterima. Kenapa? Sebab aku memang nak sangat jadi cikgu. Memang aku nak. Dan untuk pengetahuan ni bukanlah kerjaya pilihan terakhir aku. Bukan!!! Dari awal aku nak masuk universiti aku memang minta bidang pendidikan. Tu adalah kenyataan. Kalau tak percaya cek balik borang UPU aku 5 tahun lepas. Memang ada pilihan bidang pendidikan. Cuma rezeki aku tak ada masa tu. Bila dah dapat ijazah ni aku rasa peluang aku cerah nak jadi cikgu dengan wujudnya program-program macam KPLI & DPLI. Dalam pada peluang ni dah ada, keadaan aku pulak bagai tak mengizinkan cita-cita aku ni. No! Jangan salah sangka aku menyalahkan baby aku. Tak! Aku amat menyanyangi benih aku ni. Kelahirannya juga antara perkara yang tidak sabar aku tunggu. So, dalam keadaan macam ni, aku keliru amat-amat sangat. Walau apa pun, aku akan terus mencuba. Mencuba mencari satu lagi peluang yang mungkin ada untuk aku tahun ni. Dan tolonglah aku mencari jawapan apa yang harus aku lakukan kalau aku lulus dalam interview 26 Mei ni nanti. Adakah aku perlu :

1. Ignore dengan tawaran tu
2. Jumpa kabel (Tapi tak de kabel. So tolong recommend mana-mana kabel untuk aku)
3. Pergi Kementerian jumpa menteri. (Berani ke?)
4. Mengadu domba kat TV3.
5. Teruskan je. Lepas tu sorok perut ni kat semua orang.
6. Tumpangkan baby ni jap kat perut ajak ke (Oh tidak sayang. Mama takkan biarkan sayang duduk kat perut orang itu)
7. Atau hanya pasrah…..Apa nak jadi, jadi lah dan terima je la apa yang berlaku.

No comments: