LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mar 21, 2013

Sarat

Usia kandungan baru 6 bulan kot. Tapi saya rasa saya dah sarat sangat. Pusing kiri tak kena. Pusing kanan tak kena. Rasa berat sangat badan ni. Kalau boleh elak duduk kat bawah memang saya elak. Sebab nya saya rasa saya susah nak bangun.


Sungguh pun begitu (ayat macam ayat karangan)... Berat badan saya sangat tak memberangsangkan. Sejak awal kandungan 53.4 kg. Ni 5 dan 6 bulan statik 56.9 kg. Misi dah bising-bising tanya saya makan macam mana kat rumah bla bla bla....


Tapi saya tak tipu!!! Saya memang dah gemok. Saya tanya suami pun dia kata memang badan saya dah naik. Tapi tang perut je la. Lain-lain tempat yang tak de kaitan tak berubah.


Dan mengandung kali ni mungkin atas faktor saya ni suri rumah, saya rasa saya agak kurang bertenaga. Kalau dapat ruang untuk tidur, memang saya takkan lepaskan peluang.


Ala.... tidur saya pun bukan lena sangat. Dengan musim panas nya ni ha. Kejap-kejap bangun sebab peluh dah berjujuran. Muka, kepala, badan semua lencun basah. Kalau dapat nak je tidur bogel.


Kalau mak ada memang tak lepas kan peluang untuk tidak memasak. Melepek je keje saya. Tengok tv pun tidak. Berblog ni, kalau kena gaya adalah entry. Kalau tak, suram je la. Paling tidak pun ber fb.


Kadang-kadang rasa macam tak sabar nak melahirkan sebab saya nak cepat-cepat keluar dari mood suam-suam kuku ni. Tapi tu la. Kang dah beranak, rindu nak rasa tendangan baby dalam perut pulak. Memang semua ibu akan ada perasaan yang macam ni.

1 comment:

Myra Jay said...

Hheee, sweet moment ;D