LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Feb 29, 2012

Pengasuh Vavi






Maaf la tajuk sangat lucah. Tapi tu nasib baik bertapis. Layak kot digelar binatang pengasuh spesis ni. Sialan!!!!!



Tampal mulut bayi

KESAL...Shaherah menunjukkan laporan polis yang dibuatnya sambil Norhashimah (kiri) menunjukkan gambar anaknya, Ahmad Afiq yang ditampal pita pelekat.
KESAL...Shaherah menunjukkan laporan polis yang dibuatnya sambil Norhashimah (kiri) menunjukkan gambar anaknya, Ahmad Afiq yang ditampal pita pelekat.


JOHOR BAHRU: Marah kepada majikan, dua pengasuh sebuah pusat asuhan di Taman Kota Masai, dekat sini, bertindak kejam menampal pita pelekat pada mulut bayi jagaan mereka manakala tubuh pula dililit ketat dengan kain bedung.

Tidak cukup dengan itu, dua pengasuh terbabit turut membuat rakaman video gambar tujuh bayi di bawah jagaan mereka itu sebelum rakaman berkenaan diedarkan kepada umum.

Berikutan perbuatan khianat dua wanita berusia 20 dan 22 tahun itu, pemilik pusat asuhan berkenaan, Shaherah Abd Malik berdepan pelbagai masalah untuk menjelaskan apa sebenarnya berlaku kepada pelbagai pihak yang memandang serong terhadapnya.

“Ini perbuatan khianat. Hakikatnya, saya dan pengasuh lain tidak pernah mengabaikan kebajikan bayi serta kanak-kanak yang dihantar ke pusat asuhan kami.

“Dua bekas pekerja saya itu sengaja berbuat demikian bagi merosakkan nama baik dan perniagaan saya,” katanya.





Dari semalam lagi saya dok tengok video ni, tup tup pagi ni mak bapak budak yang kena tampal mulut nya dah buat laporan polis. 


Bagus puan-puan buat macam tu. Saya dan seluruh rakyat Malaysia sokong 100%. Puan jangan takut kalau bos taska tu nak amik tindakan apa-apa kat puan.


Eh si bos taska ni bajet gud-gud je apa hal. Dikatanya 2 orang bekas pekerja merangkap pengasuh yang buat taik kat budak-budak ni nak bankrup kan bisnes dia.


Sila boleh belah. Nasi dah jadi bubur!!! Masukkan je pengasuh dengan bos-bos diorg ni dalam jel!!!!


Benda ni adalah perbuatan khianat terhadap bayi aka kanak-kanak aka budak bawah umur.


Dan doa saya semoga anak-anak saya dan anak-anak kawan-kawan semua selamat di tangan pengasuh masing-masing. Bukan kita minta ye nak hantar anak ke taska or rumah pengasuh. Tapi tuntutan hidup sekarang yang memaksa. Kebanyak ibu bapa tiada pilihan selain daripada cuba mencari yang terbaik buat anak-anak.


Oh sejak Rayyan Adam pergi skul saya dah beberapa kali buat spotcek. Setakat ni belum ada kejadian yang di syak wasangka kan. Alhamdulilah. Dan yang paling penting teacher Rayyan Adam akan update apa-apa yang terjadi pada hari tu.


Contoh nya ada sekali Rayyan Adam muntah, petang masa amik, teacher dia bagi tahu. Then ada sekali Rayyan Adam demam panas. Teacher dia terus call bagi tahu Rayyan Adam demam 


I luv u sayang.... Apa pun yang terjadi yang tak baik kat anak mama, mama akan berjuang untuk sayang habis-habisan sayang....


7 comments:

LYAfrina said...

mcm xde akal org y sanggup buat mcm tu..

mzhany said...

adam dgn mulut itiknya...;)

cakapla khianat seribu kali pun, org dah tak caya kat taska tuh.apa majikan tak check ke kan, tiba2 kuor pekerja nk khianat dia.

~aSFaLiZa~ said...

lya : mmg gila kan.

hany : oh itu trademark dia. kaum korga mulut itik.

fadan muka pengasuh dgn bos-bos nya. sila masuk jel

azie said...

alhamdulillah dah ada yg buat aduan polis..lepas ni tape sekali mulut pengasuh dgn majikan depa tu

~aSFaLiZa~ said...

kak azie : betul2. tambah kalau dah ikat tu kasik diorg tido tiarap. nak nengok sesak tak napas ko tu

munna said...

mmg sentap bila tgk video tu smlm.... tu lah jadinya klu pengusaha taska ambil budak lepasan spm jadi pengasuh...

anitadiana said...

memang nak mampus betul..tengok ne...geram gila...