LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jun 17, 2011

Bidadari Syurga

Sejak terbaca entry tentang bidadari syurga di sini, saya rasa tercabar dengan diri sendiri.




Sedangkan di dunia pun sebagai perempuan kita akan cemburu bila mana tahu suami kita ada pasangan lain. Apatah lagi di sana. Bidadari syurga menanti suami kita andai kita tidak berusaha di dunia menemui cinta kita.




Ya Allah Ya Tuhan ku. Perkenankan lah doa ku ini. Kau temukan lah aku dengan suami ku di syurga kelak. Sesunguhnya aku tak layak untuk syurga Mu. Tetapi aku ingin sekali berjumpa dengan cinta hati ku. Aku ingin bersama dengan suami ku.




Sesungguhnya pasti aku akan mencemburui suami ku didampingi bidadari syurga Ya Allah. Biarlah aku yang menjadi bidadari nya di sana.



Amin

7 comments:

Norhafiza said...

amin..semoga ALLAH SWT memperkenankan hasrat kita ya...

tetiba terasa sayu bl bc entri ni...

Nazz@Purple said...

insyallah..;)smoga doa itu dimakbulkan..

~aSFaLiZa~ said...

Nor & nazz : amin

apek said...

saya dengar ceramah itu hari..

Di syurga nanti perasaan cemburu takde..

Kalau suami dapat bidadari.. Isteri masuk juga ke Syurga, maka isteri adalah Ketua Bidadari.

Semuanya tidak tua dan kelihatan cantik.

InsyaAllah

~aSFaLiZa~ said...

apek : haah saya tahu. huhuhu. tapi yg kita dgr ni kat donia. msti la cemburu. kat sana tak de dah benda2 cemburu ni

sedetik lebih said...

Moga-moga dimakbulkan.. :)
Tq, liza!

~aSFaLiZa~ said...

sedetik lebih : welcome