LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jan 27, 2011

Iqra'




Rayyan Adam sangat suka membaca. Just show him the numbers or any words. Dia akan cuba  membaca. Sambil jari telunjuk menunjuk-nunjuk bahan bacaan tersebut. Walaupun yang keluar adalah bahasa Jerman. Tapi dia still dengan dunia nya.



Yes. Dia boleh jadi khayal dengan bahan berbentuk huruf atau nombor. Tak kira la rupa bentuk bahan tersebut. Perangai membaca ni, mungkin merujuk emaknya yang suka membaca blog gamaknya. Hahahha.



And 1 thing is, ayah Rayyan Adam hanya boleh menidurkan Rayyan Adam dengan cara membaca buku. Betul lah kan. Tengok cerita kat drama-drama tu. Kalau nak tidur kan anak. Ajak dia baca buku. Konpom lah tidur wei.


I'm happy with his development. Best tengok anak suka baca buku. Now dah 3 bijik buku saya beli untuk dia. Semua yang keras material nya. Maklum lah kan. Paham-paham je la yek. Mak nya takut koyak.

3 comments:

Rohani Hashim said...

beb, balance kan ilmu duniawi dan jugak ilmu akhirat, kerana anak2 sholeh lah yang akan membantu kita nanti bila kita dah tiada...doa anak la yang InsyaALLAH menyelamatkan kita...ameen...

sekarang ni mcm2 jadi, baek didik dari awal...

**ilmu hisab ke ilmu alam dan manusia ker, xpe ajar jer...ahaha**

Unknown said...

hany : baik lah

Anonymous said...

bkn senang jadik parents..

selain dari ilmu agama dan ilmu dunia, sahsiah anak kena jaga jugak..

jgn dapat yg pandai baca jawi, tapi jadi matpet, mencurik, merempit..

plg teruk, tak pedulik kan makpak pasal sebok dengan hal sendiri..

sesape yg dah beranak tau laa cabaran nak membentuk anak..takde buku yang mengajar realiti sebenar menjaga anak secara langsung..

kita belajar dari kesilapan dan kelemahan sebagai manusia yg baru cuba menjadi ibubapa

tapi, kalau makbapak kita berjaya didik kita dan adik-beradik kita dari menderhaka dan buat tak senonoh, kita pun boleh aje!

Insya Allah Tuhan tolong kita semua..