LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

May 31, 2010

Genbira Kerana Derita Orang Lain

Siapa tak ingin gembira. Cakap siapa? Siapa kata gembira itu derita? Tapi adakah kegembiraan yang kita miliki derita bagi orang lain? Ada ke macam tu? 



Tanpa kita sedar sometime kita terlanjur mengecewakan hati orang lain. Walhal kita dalam kegembiraan. Apakah orang itu akan lakukan?



Kenapa dengan sengaja mahu melulurkan hati insan tanpa sebab. Apakah kepuasannya? Seronok mungkin? Tapi sampai bila mahu berseronok dengan keadaan dunia yang sementara ni?



Ingat lah andai kita pernah menjadikan tangisan orang lain sebagai kegembiraan kita, nescaya hukum karma Tuhan adalah benar. Tangisan dan doa bagi yang dikhianati pasti didengari Tuhan. Ini lah namanya doa orang teraniaya.  


8 comments:

Lady D'yot said...

Mungkin mereka puas melihat penderitaan org lain..apa la nasib~

Unknown said...

nadia : bak kata akak tadi la syg... hukum karma tuhan ni jelas. bukan nk doa yg tidak2. tapi tak takut ke dgn balasan tuhan?

kella said...

manusia mudah lupa, memang ada di kalangan kita yang tak punya hati tak punya akal.. kebal rasa...

Unknown said...

kella : doa la semoga kita tak mudah lupa dgn kegembiraan yg ada

aku_akulah said...

Kadang-kadang, kita takkan dapat happykan semua orang. Dalam dunia ni kita berhak memilih apa yang kita hendak, dan dalam masa memilih tu, kita terlupa ada insan yang akan kecewa. Apapun kecewa tersebut takkan lama, kerana kekecewaan tersebut pasti berakhir dengan kegembiraan jika kita bijak mengambil teladan dari kekecewaan tersebut.

Unknown said...

aku_akulah : yup. hak pilihan hidup masing2

Ztee_Azwanis said...

hai.. lme tk mjengah di sini. cuti lh katakan.. hehe...

ait? sape kah yg d mksudkan ini?

Unknown said...

ztee : tak de siapa2. utk semua org